To get started ICU Moodle (How to log-in)  初めてMoodleをご利用の先生方へ(ログイン方法等)

For Students 学生用はこちら>>



1. You will need an ICU Net ID to log in to Moodle. If you forgot your ID or password, please contact the helpdesk.
Moodle ログインには、ICU Net IDが必要です。ICU Net IDやパスワードを忘れた場合は、helpdeskにお問い合わせください。

ログイン

2.In the upper right corner of the screen, you can switch the display language between Japanese and English. You can also click on the three-line icon to display the menu.
画面右上で表示言語を日本語か英語のいずれかに切り替えることができます。また三本線のアイコンをクリックしてメニューを表示します。
言語切り替え、メニューの表示

3.Click on "Dashboard" on the Navi menu to see the courses you have already registered for. The courses for the AY2021 Winter term have already been registered. If you can not find your course, please fill in the Course request form. CTL will register courses for Spring term AY2022 in early March.
「Dashboard」 をクリックすると登録済のコースが表示されます。冬学期開講のコースはすでに登録されています。担当コースが表示されない場合には、コースリクエストフォームより申請してください。2022年春学期コースは3月上旬に登録予定です。

Dashboard

4. Prepare class content → To publish the course
授業コンテンツの作成→コースの公開
For more information on how to use Moodle in online/mixed classes, please see this content.

By default, the Moodle page for your course is hidden from students. When the content for the first lecture, you will be able to ensure that you go to the “Edit settings” page and change the “Course visibility” from “Hide” to “Show”.

オンライン/ ミックス式授業でのMoodleを活用方法は、こちらのコンテンツをご参照ください。

MoodleコースはDefault 設定では、学生から非表示に設定されています。
初回授業コンテンツの準備が整いましたら、 コース設定画面でCourse Visibility(コース可視性)をHide(非表示) から Show(表示)に変更してコース公開をお願いいたします。


  • Online Tools Resources for Online / Mixed mode Class 
    Click "Enrol Me”. [Enrol Me] をクリック。
  • Moodle FAQ 2020
  • COVID-19 Information Site for Faculty 2021Winter


    [Note: ]Content on ICU Moodle[ご注意]Moodle上のコンテンツについて
    For security reasons, ICU Moodle is scheduled to be updated every year, so the data will not be transferred and the content will need to be migrated. In order to make the transition easier, we recommend that you save your content to your own external hard drive disk, Google Drive, or other cloud location, and link it to Moodle.
    Moodleはセキュリティー上の理由により1年ごとに更新を予定しております。更新時にはデータは引き継がれず、コンテンツの移行作業が必要となります。移行をスムーズに行うために、コンテンツをご自身の外付けHDDディスク、Googleドライブなどのクラウドに保存し、Moodleにリンクを貼ることを推奨しています。


  • When the Gmail login screen appears, please log in with your ICU email address and password. 
    > About G Suite access (Click here for FAQ)

    Gmailのログイン画面が表示されたら、ICUのEmailアドレスとパスワードでログインしてください。
    >G Suiteのアクセスについて(よくある質問はこちらから)


Last modified: Tuesday, 2 November 2021, 10:23 AM